完全敗北

早く起きて某会場の予約に向かった。受付時間の10分前から整理券を持って並んだ。「よし。一番だ!」と一瞬勝利を確信したその時、初老の女性が現われて私と同じ会場を希望したではないか。こっちが先に来ているのだから自重しる!と心の中で訴えたが、初老の女性は飄々と「人物画の会をやるにはここしかなくてねぇ…、譲ってもらえないかねぇ」と私に訴える。結局会場の事務員の方が、「これ以上話しても平行線なのであみだで決めましょう」とあみだで決める展開になってしまった。私が引き当てたのは外れだった。
初老の女性は「悪いねぇ…」と言い残し去って行った。完全敗北だ…。orz

I got up earlier and went to a place to reserve a room for meeting. I arried before the reservation time. And I was an only person to reserver the meeting room. But several minutes after, an elderly woman came and tried to reserve the same room. She asked me to pass the room. But I declined. The room manager suggested to decide by Amida-lot. She and I agreed. But I lost the lot.. I couldn't reserve the room even though my struggle.