スチューデントオブザイヤー

GW最後のインド映画は「スチューデントオブザイヤー」。予告編を観た限り、あまり期待出来ないな…と思いつつ映画を観に行ったら予想通りの「金、暴力、セックス」の映画だった。この映画をインド人達はどう思ってるんだろう?と気になり以下レビューのコメントを見てみたら、この映画に対する否定的なコメントがかなりあって安心した。以下コメントの抜粋。

It's a pathetic movie.. Looks like a brand advertisement!
(痛ましい映画…。ブランド物の広告みたい!)

This movie is not for people with brains and also anyone above age 19.
(この映画は脳みそを持っている人間や19歳以上対象の映画ではない。)

bad movie, remixed songs, stiff acting, KJo has done much better films.
(駄目映画、編集された音楽、固い演技、監督はもっと良い映画を作ってきたでしょうに。)

Just watched Student Of the Year. What a Waste of a movie. Boring , 
terrible acting, over used comedy, and makes you want to bang your head over the point
that this came from the director of My Name is Khan!! Stay away from this movie I warn you lol !!!
(スチューデントオブザイヤーを観たけど、なんて時間のムダだ。つまらない、
酷い演技、使い古されたコメディ、こんな作品がマイネイムイズハーンの監督から出てきたって
知ったら君は銃で自分の頭を打ち抜きたくなるはずだ。この映画には近づかない方が良い。君に警告する!!!)

けど音楽とダンスは良いと思った。ストーリは置いておくとして、踊ってストレス発散するマサラスタイルの上映には向いているなと思う。

I watched an Indian movie, "Student of the year". It was a movie of "Sex, Violence, and Money". I can't give any positive comments about the story.