某英会話

観光業に勤めているという先生と会話。ホテル住まいで給料安いけど好きなことだから頑張ってるわよというお話。それから資格の話やらになった。その先生は今の仕事で学歴が役に立ったけど、他の仕事、例えばスチュワーデスなんかは背の高さも要求されるので大変なのよと話していた。それからコミュニケーションと人生の目標見たいな話になった。先生は、私は色んな趣味があるけど、例えば、映画のDVD見たり、音楽聞いたり、本読んだり、けど食べて寝ることが一番の幸せ、けど、そんな生活をしていても人生の目標がまだ見付かっていないの。私は何の為に生きているのだろう?あなたは人生の目標はある?と質問されたので答えた。私は人生にある一つの仮定を置いているんだ。私は60歳の老人であり、過去に戻ってきたと考えている。60にもなると色々な問題が起こってくる。例えば健康、それから人間関係、そして富の3つがあるね。けど私は今まさに過去に戻ってきたのだからやり直すことが出来る。私はそう考えて人生の軸を決めているんだよ。はじめの一つ目については私はダンスを始めることにした。老後になっても楽しく踊っていられるようにね。二つ目は人間関係だ。これを学ぶために私は今スピーチサークルに入って学んでいる。まだまだ勉強中だけどこれから色々変わることが出来ると思う。三つ目はまだどうしようか考えているところというような事を話した。
しかし英語が不調だ…、今日は話になかなか付いていけず、何度も聞き返してしまった。根気良く付いてきてくれた先生に感謝である。

I talked about the goal of life. I said I defines my goal as me when I would be 60 year's old. I have an assumption that I'm 60 now and I could came back to the past. So we can retry arbitrary things. When I would be 60 year's old, I would have many troubles such as health, human relationship, or money. I'm trying to handle with such issues. For the first issue,I'm practicing dancing to dance event if I would be old. For the second issue, I'm entering a speech circle to learn about a human relationship. It is difficult for me to learn. But I think I can have a good relationship with people. The third issue is under concerning.. I was trouble speaking English today because I was tired but she was patient and tried to understand what I'm saying.