Workshop

某スピーチコンテストの英語Workshopの司会を頼まれて土曜にも関わらず朝早くから起きて会場に向かった。仕事が忙しく、全く準備をする余裕が無かったのだが、妻が司会の英文原稿を用意してくれたのでなんとか無事に司会進行を終えることが出来た。発表者のプロフィールの要約は即興では出来ないので助かった。
Workshop自体はかなり面白いな。人生一回しかない。楽しむのなら、常に新しいことに挑戦していこうよ、出来ない言い訳を探すのに時間を費やすくらいなら行動しようよというのが全体的なメッセージだったように思う。

I had a role of MC of English workshop in our speech club. I was glad that my wife prepared the manuscript for the role. I was happy that I finishe the role without any problem. It was also good to here the workshop. It was inspiring and gave hits for my future career.