災害時の日本人の対応

災害時でも秩序を乱さない日本人って本当に素晴らしい。世界の方々も日本人のマナーを賞賛している。コメント欄である方がアメリカのニューオーリンズで起きた竜巻であるカトリーナの災害時はどうだったかを書いていたが、人々は混乱し無法地帯となっており、人々が「お前のものは俺のもの、俺のものは俺のもの」と他人のものを強奪していく酷い状況だったようだ。

Jackie

I live in New Orleans and was unfortunately here after Katrina hit. It
was a scary, horrible time, brought on by utter lawlessness,
perpetrated by people who do not believe in any social order. "What's
mine is mine, and what's yours should be mine too. Give it to me."

It amazes me to see these people conducting themselves with such
dignity in the face of this nightmare. My heart goes out to them.

March 12, 2011 at 10:29 pm | Report abuse | Reply

I found the news about Japanese manner under disaster. People are amazing the good manner of Japanese even under the disaster. I'm proud of Japanese politeness.