夏休み開始!

遅ればせながら夏休み開始である。しかし今週は始まる前からかなり憂鬱だった。上司が交替で休暇を取ろうと言い出したので、今週はプロジェクト内で日本人は私だけになってしまったからである。
プロジェクト進捗確認のミーティングを朝早く開催せんといかんし、プロジェクトの言語は英語しか使えないし、毎日最低午後11時まで会社で仕事しなければならずかなり参った。
ともかく今週はなんとか生き残った。さぁ休みだ。お休みは18日までです。
今年の夏休みは北海道に帰らない事にしました。関東生活をエンジョイすることといたします。

  • ON this week, I was blue because on this week, my chief took holidays so I was the only Japanese on this project and I had to have a meeting with foreign calleagues every morning and all the language had to be English.
  • And I had to wait untill their work had finished so I had to be in the office until at lease 11 PM. every day. It was tireing.
  • Anyway, I could survive on this week. From today summer holidays have begun.
  • I'll not go back to Hokkaido. I'll be in Kanto during this holidays..