皇朝十二銭

皇朝十二銭(こうちょうじゅうにせん)とは、708年(和銅元年)から963年(応和3年)にかけて、日本で鋳造された12種類の銅銭の総称である。

高校時代は皇朝十二銭の順番を全て暗記していて今でもそらで最初の5個位は言えるにもかかわらず、先日Pino殿とQMAやった時にこの問題で間違えたのが非常にショックだった。検索で調べてみると以下の組合せだった。(参考URL)

次の文字列を組み合わせて皇朝十二銭の名前にしなさい
乾元と大宝  神功開宝  万年と通宝  和同と開珎

答え見ると和同開宝と神功開珎と選んしまい間違えたようだ。発音が一緒だったのでその時なぜ間違えたか気づかなかったが、漢字違いだったか。。

In QMA, I had a mistake about "Kocho-12-sen" which are coins prevailed in Nara Era. I have memorized about the names since I was a high-school student but I couldn't select the right answer. I was shocked and searched about the question and I found that I had a mistake about Chinese character. The pronunciation was right but there was the characters which have the same pronunciation.